Icoana este o opera sinodala.   pentru că este şi colectivă şi revelată. Este o operă colectivă nu doar pentru că uneori se lucrează în grup, ci pentru că este rezultatul acumulărilor şi experienţelor a zeci de generaţii de iconari. adrian adochitei Caut o relatie dintre om si natura (natura in care omul si se regaseasce). Identificarea cu natura reprezinta o relatie culturala, un apel adresat privitorului de a da o ratiune propriei existente, imprimand artei, in acelasi timp, conceptul de evolutie, de la pozitia de vestitor la cea de simbol.   Mesajul (criteriile secrete ale artistului), implicit ceea ce se vede, este deopotriva o emanatie a sensibilitatii artistului si a mediului care îl influienteaza.  Scopul devine modificare a privitorului si a mediului.   Omul-simbol al echilibrului si al dezechilibrului este o concretizare a realitatii,reprezinta personaje ce nu exprima o realitate de suprafata, vizibila, ci o realitate ramasa ascunsa privitorului, dar care este propria realitate a artistului. Constientizarea Starii de Asteptare (nu apatia, nemiscarea, nelamurirea ci starea mentala concreta, prezenta permanent în subconstient) m-a determinat si înteleg gestul aplicat asupra oricarei materii ce trebuie sa fie organizati în spatiu; iar gestul artistic este exteriorizat prin mijlocirea mâinii.   Mâna ia forma ce corespunde cel mai bine obiectelor, devenind transfigurarea gândurilor si dorintelor noastre; astfel imaginea plastica reprezinta rezultatul unui mod de a gândi, de a simti, de a spune. Vitraliile au fost considerate multa vreme ca o forma mistica a artei vizuale, rezervata marilor edificii bisericesti. Curajul maestrilor vitralisti de a scoate sticla prinsa in plumb din zona exclusivista a bisericii, a reinviat vitraliul. Bine ati venit ! Prin arta sacră avem de exprimat adevărul ca o realitate superioară şi nu exprimăm orealitate care are drept scop o imitare superficială a naturii.